سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

مجید مجیدی حدود یک دهه پس از کلید زدن بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین پروژه تاریخ سینمای ایران و جهان اسلام، در آستانه رونمایی رسمی از «محمد رسول‌الله(ص)» در ایران و کانادا لحظه‌هایی حساس را پشت سر می‌گذارد.

فیلم

اين فيلم كه به روايتي با 60و به روايتي ديگر با حدود 150ميليارد تومان هزينه براي نمايش عمومي آماده شده، ساعت 11امروز در سينماهاي تهران و شهرستان‌ها روي پرده مي‌رود و اندكي بعد، هزاران كيلومتر دورتر از مرزهاي ايران اسلامي، مخاطبان سي و نهمين جشنواره جهاني فيلم مونترال در مراسم افتتاحيه به تماشاي اين تجربه 178دقيقه‌اي فيلمساز ايراني مي‌نشينند.

محمد رسول‌الله(ص) كه قرار بود در جشنواره فيلم فجر سي و سوم رونمايي شود، يكي‌دو روز پس از پايان جشنواره 3نوبت براي اهالي هنر و فرهنگ و رسانه به نمايش درآمد و چند نمايش خصوصي هم در شهرهاي ديگر داشت. از چند روز پيش، پيش‌فروش بليت‌هاي فيلم آغاز شده و علاوه بر تهران، دوستداران پيامبر اسلام در شهرهاي كرج، قم و اصفهان هم مي‌توانند از امروز به تماشاي يك روايت دلنشين از دوران كودكي او بنشينند.

‫مجيدي كه نخستين فيلمساز ايراني نامزد اسكار به شمار مي‌رود، در جهان سينما نامي آشنا براي دوستداران سينماي ايران است. او با بازي در فيلم‌هاي انقلابي وارد عرصه سينما شد و سال 70 روي صندلي كارگرداني «بدوك» نشست. «پدر» جايگاه او را در عرصه فيلمسازي تثبيت كرد و با «بچه‌هاي آسمان» در 1998 تا يك قدمي فتح جايزه اسكار رفت.

«رنگ خدا» و «باران» هم در ادامه مسير موفقيت‌آميز فيلمسازي در جشنواره‌هاي داخلي و خارجي به نمايش درآمدند و «بيد مجنون» اندكي در اين مسير انحراف ايجاد كرد. پس از درخشش «آواز گنجشك‌ها» در جشنواره فيلم فجر و همزمان كسب جايزه بهترين بازيگر از بخش مسابقه رسمي جشنواره فيلم برلين، مجيدي از 87 درگير پروژه محمد رسول الله(ص) شد كه نخستين قسمت از سه‌گانه او درباره زندگي پيامبر اسلام است. او در هند و شرق آسيا يكي از محبوب‌ترين چهره‌هاي سينمايي است و سينماگران اندونزي، مالزي و هند بارها فيلم‌هايش را بازسازي كرده‌اند.‬‎

فیلم

کد خبر 305072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha